Ervaring van Ingrid (September 2019)

Ingrid: “Ik ben vorig jaar september twee dagen verbleven in de Brabander Alm. Samen met een groepje vrienden had ik besloten om de Zugspitze te gaan bewandelen. Dit is de hoogste berg van Duitsland (2962 meter) die op de grens met Oostenrijk ligt. We begonnen ons verblijf op vrijdag in ons heerlijk luxe appartement in de Brabander Alm. Voor deze dag stond niets gepland en in de ochtend heeft ieder voor zich de omgeving verkend. De een ging naar Lermoos, anderen bezochten een meer in de omgeving en ik ging naar Reutte om over de langste wandelbrug van de wereld te wandelen. Dit kon ik weer van mijn bucketlist strepen ✔.

Aan het einde van de middag verzamelden we bij de skilift. We huurden hier skelters en iedereen (inclusief de skelters) ging met de lift de bergen in. Het duurde niet lang of het kind kwam in ons naar boven… heerlijk met z’n allen achter elkaar de berg af racen. Wat een lol hadden we :). Helemaal uitgelaten en uitgewaaid kwamen we weer terug in de Brabander Alm. Na een frisse douche genoten we van een heerlijk keuzediner in het restaurant. Nog een afzakkertje en dan niet te laat naar bed, want de volgende ochtend zouden we beginnen aan de tweedaagse tocht op de Zugspitze.”

recensie-ingrid
recensie-ingrid-2

Ingrid: “’s Ochtends stond om 8.30 uur een ontbijt voor ons klaar en even later begonnen we aan de tocht. Het eerste stuk (partnachklamm) was al enorm mooi. Mocht je geen sportieve loper zijn dan zou ik dit stukje, wat voor bijna iedereen te belopen is, toch aanraden. De eerste dag was qua wandelen prima voor een gemiddelde wandelaar en we hadden veel mooie uitzichten. Tijdens de tweede dag sloeg het weer enorm om; we hadden wat regen onderweg en die regen begon steeds meer op natte sneeuw te lijken. Diegene die vooropliep koos een pad en de rest van de groep volgde alleen nog maar de voetstappen in de sneeuw. Het bleef sneeuwen, maar uiteindelijk zagen we de gondel. We zijn met de gondel naar beneden gegaan en door de bus teruggebracht naar de Brabander Alm. Daar konden we weer genieten van een warme douche, droge kleren, een heerlijk keuzediner en een groot fijn bed. Wat kon ik die luxe toch weer waarderen!

Het was in één woord ‘geweldig‘. Een enorm mooie ervaring die ik anderen echt aanraad!”

– Ingrid (September 2019)